minaminis

Alla inlägg den 18 februari 2009

Av Lisa - 18 februari 2009 14:06

har lagt upp lite grejer till på tradera, bland annat dessa 

det blev mina favorit gravidkläder, en kjol och ett par jeans som jag har behållt lite längre än det andra som jag redan sålt, ville liksom inte släppa dem. kändes lite sorgligt, som om man tagit beslut om att vi inte ska ha fler barn.


men mannen lovade mig att vårt beslut om att skaffa mer barn eller inte, inte kommer att baseras på om jag har sålt mina gravidkläder. så det var ju skönt :)

Av Lisa - 18 februari 2009 11:42

Hjälp mig gärna med tapetvalet. Kolla in omröstningen till höger.

Av Lisa - 18 februari 2009 08:58

nu när entrén "snart" är klar så har mina tankar börjat vandra upp till övervåningen som är vårt nästa projekt. Vi har en rätt liten övervåningen, från början en vind men som var inredd när vi flyttade hit, med mycket furu och mörka heltäckningsmattor och annat snyggt. När man kommer upp för trappan är det ett "stort" allrum, och längst in så är det ett sovrum. Vår tanke är att flickorna ska dela på detta. Dom ska ha rummet längst in som sovrum, en varsin säng och en varsin garderob. sen ska dom ha allrummet till lekrum, här finns även en hörna som de ska ha som tv-hörna.


det är ju bara två år mellan dem så vi har tänkt att dem kan ha det såhär i några år, sen när dom blir lite större och kräver sitt eget space så har vi en hel källare som vi kan inreda.


men ialla fall, jag satt och kikade runt lite på tapeter igår och hittade en tapet som var sååå snygg. en blommig tapet som finns i två färgsättningar, rosa och grönt. och tanken slog mig att man kunde kanske haft den ena tapeten i sovrummet och den andra i lekrummet.


kanske den rosa med de lite större blommorna i sovrummet, den ger ett mer lugnare intryck. och sen den gröna i lekrummet. tapeterna är inga typiska barntapeter men det gör kanske inget.

jag vet inte, vad tycker ni?

Av Lisa - 18 februari 2009 08:49

Kan det vara LITE bättre idag? Vågar man hoppas? jag tror, men vi har iofs bara varit uppe i 20 minuter. Stora åkte på ögoniflammation igår så hennes ögon var jättekletiga igår när hon gick och la sig. vi hade ögondroppar hemma sen innnan så vi tog det på henne, och nu när hon vaknade så såg det bra ut. kan det verkligen vara så?


Liten har sovit oroligt inatt med, första delen av natten ialla fall, sen har det varit lite bättre. men hon hostar fortfarande. Vi ska ha en riktig kurera oss dag idag med så vi blir friska tills imorn. vi har nämligen planerat att åka till barnens lekland med min syster och kusinerna. och det vill vi ju bli friska till.


Ovido - Quiz & Flashcards