minaminis

Alla inlägg den 11 februari 2009

Av Lisa - 11 februari 2009 19:42

oj oj oj vad veckorna går fort. snart torsdag, man hinner knappt med. men det är väl så när man har fullt upp om dagarna, roligt tycker jag. här e lite uppdatering ialla fall.


i måndags hade vi bara tänkt ta det lugnt efter dagis, men sen ringde svärmor och ville gå en runda i det fina vädret, så det blev en riktig långrunda med fina vårkänslor som resultat. detta avslutades med en god fika från konditoriet.


igår var vi hos stora tjejens bästa kompis, dem lekte lika bra som vanligt, och vi mammor pratade lika mycket som vanligt. efter det var vi inne hos fotografen för bilderna som vi tog på lilltjejen var redan klara. vi skulle välja ut dem vi ville ha. och det var inte lätt kan jag säg. hon var ju söt som socker på varenda bild. tror vi hade 20 bilder att välja mellan och av dem skulle vi välja 8. 3 i svartvitt och 5 i färg. hade lite beslutsångest där men jag tror nog det blev bra tillslut. efter det var jag redo för hemfärd och lite mys med hela familjen, men icke, då skulle mannen tillbaka till jobbet så honom såg jag inte mer den dagen.


idag har vi varit hemma hos en annan familj. en mycket god vän till mig som jag träffar alldeles för sällan, men hon var ledig dagen till ära så det blev middag där. hon har en pojke som är lika gammal som min stora, så dom lekte. dom tycker väldigt mycket om varandra men bråkar lika mycket som dem leker...lite syskon så där. dem väntar även en liten till så hon var tjock om magen....mysigt.


efter detta var det dags för en tur in till staden, lämnade av barnen hemma först hos mannen som fick sluta tidigare för jag hade ett möte på sjukhuset.


nu ikväll har jag varit inne hos grannen på gangstar party. fick ha med mig lilltjejen för mannen skulle på möte med innebandyn....detta sa han igår!!!!! han fick ta med stora tjejen. men jag har haft mitt party inbokat i månader. men men det vara bara att finna sig i det och ta med lillskrutten, och det gick så bra så. lite mammig dock, ville helst va uppe hos mig, men det hindrade ju inte mig från att handla. blev faktiskt bara kläder till den stora tjejen här med. hade velat köpa något till liten men jag hittade faktiskt inget fint till henne. dem hade väldigt fina grejer till "stora" flickor och till små pojkar men inget till min lilla. får se om jag hittar något fint imorgon, för då är det nämligen dags för meandi. usch, det är hektiskt med alla kläd-partyn men imorn är det faktiskt det sista. ska inte gå på fler denna våren. nu får det vara till hösten. kan ju vara kul å köpa några kläder någon annanstans med.


nu ska jag faktiskt lägga mig i soffan och vänta på att andra halvan av familjen ska komma hem.

Ovido - Quiz & Flashcards