minaminis

Direktlänk till inlägg 24 februari 2009

våren på väg?

Av Lisa - 24 februari 2009 15:07

härlig dag det är idag. solen skiner och värmer riktigt mycket när man träffas av dess strålar. vi har varit ute och gått en runda idag, hela familjen. mannen är faktiskt ledig idag, riktigt lyxigt. han jobbade med trappen till klockan tolv i natt och sen kände han att han behövde va hemma med oss och tanka ny energi. så han tog ledigt. skönt att han har ett jobb där sånt funkar ibland. vi har faktiskt bara slappat idag, och lekt med flickorna. såna dagar borde man ha mer av. när man bara gör ingenting och allt. leker och myser och pratar.


nu ligger mannen och stora och vilar på soffan, liten sover och jag passar på att sitta här. tänkte lägga ut min balklänning på blocket, den har hängt på sin galge i tio år så det är nog dags för den att göra nytta någon annanstans. hoppas man kan få något för den. den är faktiskt rätt snygg, inte helt omodern. jag tog på mig den för mannen skulle ta kort på den som jag kunde lägga ut, och tro det eller ej men jag fick på mig den. kunde knäppa alla dragkedjor och knappar som skulle knäppas till och med. vet inte om jag ska skratta eller gråta. jag har nästan samma figur nu efter tio år och två barn som då, när jag var 19 år. antar att man kan vara rätt glad för det, även om man hade velat ändra på en grej eller två.


trappen blev by the way riktigt snygg. den är fortfarande inte helt klar så det kommer inte upp kort än, men snart. vi räknar med att den ska vara klar när stora ska ha sitt 3-års kalas, nästa helg. då ska även lister och annat sånt tråkigt vara uppe. vi får se hur det blir med det.


 
 
Ingen bild

Rebecca

24 februari 2009 15:51

Åh, så roligt med en snart färdig trappa. Jag kikade in lite när ni stod med dörren öppen idag (haha) och det såg riktigt lovande ut ;) Hoppas allt är bra med er!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 2 mars 2011 21:13


Tror egentligen inte sådär mycket på horoskop men fastnade av någon anledning vid att läsa just detta ikväll. Hittade ett som beskriver barn som är födda i Fiskarnas tecken. Det stämmer verkligen så bra med Stora som är född i detta tecken, hon fyl...

Av Lisa - 12 februari 2011 16:40

Tiden räcker inte till för så mycket mer än jobb och barn för tillfället. Veckorna går i en rasande fart och helgerna är uppbokade. Idag fick vi lite oplanerad tid över då Liten vaknade med feber. Vi hade nämligen bestämt att vi skulle hälsa på min k...

Av Lisa - 5 februari 2011 14:48

Har varit osynlig här sedan jag började jobba. Shit alltså vad jag har varit trött denna veckan. Jag fattar inte hur man ska fixa allt med jobb, dagis, barn och träning. Men jag antar att man kommer in i det med. Det gjorde vi ju förra året. Men det ...

Av Lisa - 5 februari 2011 14:41

Har fastnat löjligt mycket för denna låten.     För vi har varann För vi har varann och det finns dem som säger att då e det sant och det finns ingenting, det finns ingenting vi inte kan för vi har varann ...

Av Lisa - 31 januari 2011 21:52

Då är det dags för mig att byta ut långa, härliga sovmorgonar till tidiga, kalla morgonar. Mysiga barn framför morgon TV till trötta barn som inte alls vill upp. Slöa och mysiga dagar med barnen till intensiva, långa dagar på jobbet. Det är dags för ...

Ovido - Quiz & Flashcards