minaminis

Alla inlägg den 5 mars 2009

Av Lisa - 5 mars 2009 10:09

alla vårkänslor som fanns i kroppen igår är idag försvunna...tråkiga väder.

igår var det så härligt, jag fick till och med inspiration till att putsa fönster och röja upp lite på altanen. Idag skulle jag fortsatt, men lusten försvann.


Nu närmar det verkligen sig slutet på vår entré renovering. å snyggt är det. det är bara lite foder runt dörren som ska upp och sen lite golvlister. sen måste det inhandlas skohylla, har hittat en bra på ikea, eller det är egentligen en kökshylla men den kommer bli bra med skor på.


Mannen har fixat min 9:a nu så jag ska inhandla färg idag och måla den. tänkte jag skulle måla spegeln i hallen med, den är i ek nu, trist, jag ska nog ha den svart högblank.


på lördag är det dags för snäckans barnkalas, och jag har inte fixat någonting, det ska ju köpas ballonger, tallrikar, sugrör, godispåsar, korv och allt sånt. det får bli morgondagens projekt. idag är jag ensam hemma med tjejerna hela dagen, mannen ska på belysningsmässa i kristianstad, elektriker som han är gillar han lampor.


frågade stora om jag skulle göra pizza till barnkalaset men det blev tvär nej; mamma, alla barn tycker faktiskt inte om pizza, vi ska ha korv. Sen var den diskussionen slut. det är väl bara till att lyda.


idag skulle vi egentligen haft föräldragrupp men det blev inställt, synd. men grannen och hennes lilla pojk kommer över sen i eftermiddag för en fika.


nu ska jag passa på att göra lite nytta när liten sover.

Av Lisa - 5 mars 2009 10:06

Tävlingsdags på min favoritblogg "fixa&dona". Gå in och svara på 2 korta frågor så är du med och tävlar om fem tapetrullar från Sandbergs, ur deras senaste kollektion fylld av härliga ränder.


Ville egentligen hålla denna underbara inredningsblogg för mig själv, men vad gör man inte för att vinna en tävling.


Ovido - Quiz & Flashcards