minaminis

Alla inlägg den 23 mars 2009

Av Lisa - 23 mars 2009 22:10

Vilken underbar dag, verkligen. Har haft det så mysigt med mina små skruttar. Vaknade tidigt, jag och liten, utvilade och pigga. Bus från första stunden. Bus och glimten i ögat, för nu är lillan som vanligt igen, nu har vi fått tillbaka vårt lilla busmonster. Så lek och mys och lite nytta på förmiddagen. Stora lekte värsta tonårstjejen och sov länge, men även hon vaknade med ett leende på läpparna.


Sen gick vi ut och min fina premiärcyklade sin födelsedagspresent. Och kan man vara stoltare än vad jag är eller? Hon var så duktig. Vi gick en lång runda och hon cyklade på, så fint så. Världens duktigaste lilla 3-åring. Cyklade och tuggade tuggummi, det e min tjej det.


Efter det fick vi besök av farmor och då var det fika och lek med dockor. Liten sov hela tiden. I hela 3 timmar och 15 minuter sov hon. Vi har infört det nu. Sova en gång om dagen...och sova länge. Tror hon fattade när jag pratade med henne om detta.


Mötte upp mannen på färghuset efter jobbet. Handlade dörrmatta. Mannen trodde jag skämtade när jag visade vilken jag menade. Inte speciellt snygg, men inte ful heller. helt vanligt matta som inte syns. Precis som jag tänkt. Ska inte synas men ändå fånga upp allt grus som tas in. Helt perfekt, vill ju inte ha en dörrmatta som stjäl fokus från allt annat fint i entrén.


Köpte även hem lite decorplast som jag ska ha till ett litet projekt här hemma. Vilket får ni nog se imorgon. Då kan ni även få se bild på min dörrmatta samt ljusfatet som jag köpte från cult. Var bara tvungen att springa inom Presenten och köpa det idag, jag skulle ju ändå inom apoteket och köpa tuggummi till flickan min. Det går ungefär ett paket tuggummi om dagen......


När vi kom hem ville skruttan cykla en runda till. Pappa skulle ju med få se såklart, så det gjorde dom. Sen sågade mannen klart på kastanjeträdet, så nu är det snajsigt värre. Eller det blir nog det när det kommer löv på det kanske.


Nu har vi precis kollat på lördagens avsnitt av Robinson 2009, man måste ju se vad det är alla snackar om. Och det kan nog bli riktigt smaskigt.


Så nu förstår ni väl att detta har varit en toppendag. För vad kan man mer begära än att ha en heldag tillsammans med två så fina och glada och framförallt friska tjejer. Det är livet det!


Nu är det sängen som gäller för min del.


Godnatt gott folk!

Ovido - Quiz & Flashcards