minaminis

Alla inlägg den 27 mars 2009

Av Lisa - 27 mars 2009 10:50

(bild från gina tricot)


dessa vill jag absolut ha idag. Hmm ska man klicka hem dem från gina? det är frågan det.

Av Lisa - 27 mars 2009 10:21

Godmiddag kan jag säga. Har nämligen varit uppe sen klockan sex!!! Fatta det, klockan sex. Inget att rekommendera mina vänner. Men vad gör man när Liten vaknar och är redo för dagen. Det är bara att gilla läget. Sen att man bara sovit några timmar inatt är en annan femma. Man ska nämligen inte bara vakna tidigt, nejdå, vara varken på natten med några timmar är aldrig fel. Varför? Jag fattar inte, och inte verkar hon trött nu heller. Jag, däremot är trött som en idiot. Mannen lämnade storskrutten på dagis idag så jag slapp ialla fall stressa iväg då. Nu ska jag snart hämta hem henne, antar att Liten kommer vilja sova precis då med. Så härligt med dessa underbara dagistider som förstör allt.


Jag funderar på att säga upp platsen. Det funkar inte....lite sent påtänkt kanske efter tio månaders hämtning och lämning med dessa usla tider. Men just nu orkar jag inte. Hela familjen blir bara trött och grining av att ha dessa tider att passa. Kanske att vi inte behöver säga upp den utan bara betala och inte lämna. Men jag känner att det får vara lite antingen eller. Antingen lämnar jag henne några dagar i veckan varje vecka eller inte alls. Det går liksom inte att lämna lite ibland, då ger man aldrig flickan en chans att komma in i det. Då är det nog bättre att ta ett break och komma igen i augusti när liten ska skolas in.


För det är ju inte så att hon inte får den sociala biten och lekbiten. Vi träffar mycket människor, både vuxna och barn varje vecka. Och sen finns det ju alltid Öppna förskolan som är två gånger i veckan. Har bara varit där nere en gång med det var jättemysigt och roligt, det tyckte både jag och tjejen.  Som det är nu hinner man inte träffa alla man vill och göra allt man vill för man har dagis att tänka på. Att man ska hinna upp med henne där ialla fall tre gånger i veckan. Så nej, det får nog bli en ändring.


Ovido - Quiz & Flashcards