minaminis

Alla inlägg den 18 mars 2009

Av Lisa - 18 mars 2009 23:07

nu är marrimekko tyget (tavlan) uppe på väggen, blev riktigt bra. lite ovant då den är rätt stor men fin. ska ta lite kort på det imorn så ni får se...om ni vill.... behövs lite finjusteringar till för att den ska hänga helt plant mot väggen men det lovade mannen att han skulle fixa imorgon.


ska nog byta ut de äppelgröna kivilykorna som jag satt på tavellisten i hallen mot svarta istället. blev för oroligt med de gröna, vi har ju alla våra kläder där med, det blir för mycket färg. de gröna ska nog få flytta in i köket istället, tror jag ska ha grönt, eller gult där nu till våren. ska bara hitta några lämpliga gardiner.


imorgon hoppas jag att båda flickorna är feberfria så att vi kan ta en promenad ute. kanske ska använda syskonvagnen en sista gång innan det är dags att sälja den. stora har inte velat sitta i den på länge men om vi ska ut en runda imorgon kommer hon nog inte orka stå på brädan. men sen ska den säljas och en riktigt bra sulky ska införskaffas. tror det får bli en emmaljunga scooter. jag har letat med ljus och lykta efter en bra sulky, vill ju helst ha en med svängbara framhjul men det finns ingen som är bra. så scooter är nog det bästa man kan hitta. gillar denna färgen faktiskt.


(bilden kommer från emmaljungas hemsida)

Av Lisa - 18 mars 2009 19:55

(collaget är gjort av bilder från mias online)


kan man annat än att älska cult-design? finns inte något av detta som jag inte skulle vilja ha.


den svarta koppen till vänster har jag i vitt men jag använder mina som krukor, har inte tänkt på att man kan ha dem som kaffekopp. lite kul att man tänker annorlunda.

Av Lisa - 18 mars 2009 19:47

nu sover mina små skruttar. snäckan somnade i soffan medans jag var och nattade Liten. så nu ligger hon där och snörvlar i sömnen. mina små.....

mannen är på hockey ikväll, tyckte jag kunde unna honom det.


vi började sätta fast marrimekko tyget på ramen innan men blev inte klara, han lovade att vi skulle fortsätta när han kommer hem. kan inte riktigt få till det själv, man måste hålla det helt streckt så det inte blir skrynkligt, lite trixigt. men jag tror det blir riktigt nice när det blir klart.


idag har jag haft min far här. han har hjälpt mig med kidsen. lekt lite med dom och burit omkring på dem och så, gett mig lite avlastning. så dagen har gått fort och varit bra.



Av Lisa - 18 mars 2009 09:54

mina stackars flickor är fortfarande sjuka. mannen är tillbaka på jobbet idag så jag får klara mig själv. min pappa kommer en runda sen och hjälper mig en stund, uppskattas.


liten har ingen feber idag, första gången på 5 dagar, men hon är fortfarande dålig. jätteförkyld och hostig och sen har hon ont någonstans. kan det vara tänderna som spökar så?


stora har feber och är förkyld men för tillfället är hon pigg, hon är uppe och leker med sina dockor.


jag är så sugen på att gå ut, solen lyser och det ser så härligt ut. sen att det blåser så det känns som hela huset ska blåsa iväg är ju en annan sak. solen lyser och då är det vår, basta.

Av Lisa - 18 mars 2009 09:51

en hotellweekend med min man


helgen är bestämd, nu är det bara hotell och barnvakt som ska bokas....mys

hoppas våren är här på riktigt då, det borde den va i slutet på april, eller hur?

Ovido - Quiz & Flashcards