minaminis

Alla inlägg den 19 mars 2009

Av Lisa - 19 mars 2009 22:17

jodå, det var scharlakansfeber. till 99 % ialla fall. dem tog ett halsprov på gumman som skulle visa vilket men sköterskan fick inte till det bra så det visade inget. men alla symptomerna stämde ialla fall överens med scharlakansfeber så hon fick penicillin. ikväll har hon varit riktigt risig. hängig och blek och sen är hon nästan svart runt ögonen, ser fruktansvärt sjuk ut. usch man vill bara krama henne hela tiden. hon somnade bredvid mig i soffan och jag har legat och myst med henne en lång stund. blir nog till att bära in henne i vår säng sen. vill gärna ha henne nära när hon är så sjuk.


skönt att det är fredag imorgon. denna veckan har varit riktigt jobbig så jag hade nog inte orkat så många dagar till. behöver helg och mannen. blir nog en tråkig helg till för vår del. tar några dagar innan penicillinet börjar verka och hon slutar att smitta, så vi får fortsätta vårt asociala liv. men jag ska ta igen detta sen......är så sugen på att träffa människor, få ta på sig lite fräscha kläder (alltså fräscha som i snygga, inte som i rena för ren är jag fastän jag hasar runt i mysdress) få komma ut och prata prata prata, och sen är jag sugen på att shoppa med.


jaja, tillbaka till soffan och min älskade lilla flicka.

Av Lisa - 19 mars 2009 13:37

nu sover båda flickorna, och jag passar på att pusta ut. det är ingen semester att vara ensam hemma med två sjuka små barn. men det kanske det inte var någon som trodde. tid hos doktorn klockan 3 idag. då får vi domen, fast jag vet redan. vet inte om det är bra eller dåligt. kanske bra att det är scharlakansfeber för då får hon ju penicillin och blir bra. övriga familjen kommer nog också behandlas.


tråkigt bara att vi nog inte kan gå på 30-års festen som vi är bjudna till på lördag. jag som hade köpt ny jacka och allt. mannen kanske kan gå, det är ju trots allt hans vän. men jag vet inte om han tycker det är okej att lämna oss när dom är så sjuka. vi får se, en dag i taget.

Av Lisa - 19 mars 2009 10:30

termometern visar att det är 19 grader utanför vårt köksfönster.......skämtar ni med mig eller? 19 grader och jag sitter inne.

Av Lisa - 19 mars 2009 09:24

min promenad i det fina vårvädret kan jag ju se mig om i stjärnorna efter. här e det snorigare än någonsin. haft en usel natt men en liten dam som har hostat sönder sin stackars hals. hon har hostat så hon har tappat andan emellanåt. misstänker även att stora tjejen har fått scharlakansfeber. hon har nämligen fått utslag på halsen som har spridit sig. scharlakansfeber börjar i regel med feber och kräkning och efter 1-3 dagar kommer utslagen. så det stämmer med stora. så det blir till att ringa sjukhuset igen. nu kan dom väl ändå inte neka oss att komma in?


ska detta aldrig ta slut? jag är så sugen på att få vakna en morgon med pigga opch glada barn. längtar efter att få ta på mig något annat än min juicy-mysdress. för just nu hasar jag omkring här hemma i den hela dagarna.

Ovido - Quiz & Flashcards