minaminis

Alla inlägg den 12 mars 2009

Av Lisa - 12 mars 2009 22:29

idag har vi haft ännu en toppendag, å vad jag älskar dem. hatar att lägga mig på kvällen och känna att man inte är nöjd, att man varit trött och tråkig. men det är väl så det är att vara mamma, man brottas ständigt med det dåliga samvetet. det är så mycket man ska hinna med samtidigt som man bara vill leka med sina barn. man måste bli bättre på att släppa alla måsten.


jaja, idag har ialla fall varit kanon. dagen började med den sista föräldragruppsträffen, vi hade besök av en barnpsykolog, väldigt intressant. vi pratade mycket om relationen mellan syskon. och hur barn påverkas av att få småsyskon. väldigt lärorikt.


när vi kom hem från dagis var det alldeles för fint väder för att gå in så vi va ute en stund och blåste såpbubblor. skruttan fick det i present på dagis nämligen. liten sov i vagnen och solen sken....mer sådana dagar tack. men nejdå, vi tar lite mer snö först...........


sen fick vi besök av en kompis och hennes lilla flicka. dom ville fira skruttan lite, flickan var nämligen sjuk i lördags när det var barnkalasdags. så det lektes och pratades, vi mammor stod för det mesta pratet.


kvällen har bjudit på mys och lek. liten har tyvärr fått hosta igen så hon vaknar hela tiden av den. jobbig natt vi har framför oss. tur att det är ledigt från dagis imorgon så vi kan ta det lugnt.


stortjejen ville inte somna i sin säng ikväll, det var monster och lejon och allt möjligt i rummet. i själva verket var hon inte ett dugg rädd utan bara väldigt sugen på att somna hos oss i soffan, och vi kunde faktiskt inte säga nej. så vi kröp ner i soffan och mös, och där somnade hon medans jag låg och sniffade henne i håret och klappade hennes mjuka lilla hand....mmmm kärlek.

Av Lisa - 12 mars 2009 08:43

idag är det vårkänslor och jag är glad, tror jag. dagen har ju bara börjat. har precis kommit hem från lämning av snäckan på dagis och nu sitter jag här och avnjuter en smoothies. min nya favoritfrukost. jag är inte så bra på frukost men smoothies...verkligen min grej.


idag är det dags för föräldragrupp, va ett tag sen nu. trevligt att träffa alla och prata lite. men först måste det piffas en aning, ser ut som ett troll. jag hinner aldrig sminka mig på morgonen när jag ska iväg till dagis och kläderna som åker på är de första bästa. så det måste ses över. inte för att jag har så mycket nice i min garderob, det måste göras något åt det. håller som bäst på att planera in en tripp till malmö, jag och en kompis ska ner och hälsa på en annan vän, och då blir det nog shopping på schemat. för det är inte okej att gå omkring och se ut såhär, borde vara olagligt.


när man fick sitt första barn åkte man ner från 1:a plats till 2:a plats på prioriteringslistan men nu, med barn nummer 2 har jag åkt ur listan totalt. trodde inte man kunde förfalla så mycket bara för att man fått barn, men det går visst. kollar på gamla kort på mig, bara ett år bakåt i tiden och det är inte samma människa som jag ser i spegeln varje dag. det är inte okej, det känns inte okej. får ta och göra en riktig inventering av mig själv.........men nu back to reality, bajsblöja :)

Ovido - Quiz & Flashcards