minaminis

Alla inlägg den 11 mars 2009

Av Lisa - 11 mars 2009 20:30

(privat bild på snäckans racercykel )


igår var en riktig skitdag. allt var sådär riktigt jobbigt som det kan vara ibland. både jag och flickorna var på dåligt humör, trötta och gnälliga var vi hela högen. flickorna bara gnällde och grät och jag hade inget tålamod till att lirka med dom som jag brukar utan jag blev bara sur jag med, vilket absolut inte hjälpte, ni vet ond cirkel. det hela slutade med att liten somnade, efter mycket mycket om och men, och jag och stora gick och la oss i hennes säng och somnade vi med. så när mannen kom hem från jobbet klockan fyra så sov vi hela högen.


vi fortsatte vara på dåligt humör även på kvällen så när vi ätit middag så lämnade jag barnen och disken med mannen och smet in i badrummet, sen tog jag en lååång dusch, jag var säkert i badrummet en timme. och det var såå skönt. sen var det bara att lägga barnen och sen lägga sig själv i soffan.


vaknade upp idag och allt var toppen. skönt att det kan vända så snabbt. för lika hemsk dag som vi hade igår, lika bra dag har det varit idag. både jag och minisarna har varit på toppenhumör och haft så roligt. vi har haft besök och stora har lekt som bara den med sin fina fina vän.


den lilla vännen har även lärt snäckan att cykla, hon fick nämligen en cykel i present av sin farmor och farfar. så dom har övat här hemma i hallen. vännen är lika gammal som min skrutta men hon lärde sig cykla förra sommaren så hon var en utmärkt lärare, och oj så roligt dom haft det.


ikväll har girlsen badat och plaskat ner hela badrummet, och sen har vi lekt lekt lekt.

Av Lisa - 11 mars 2009 20:25

hittade detta på linns blogg, om jag grät, jodå tack, det kommer du med göra om du bara klickar på länken till filmen efter du läst detta:


Läs, lyssna och gråt!

Efter den här berättelsen kommer en gripande film....
En dag frågar en son sin far: Pappa, springer du en maraton med mig?

Pappan svarar: ja, och de springer sin första maraton tillsammans.

En annan dag frågar sonen sin far: Pappa, springer du en till maraton med
mig? och pappan svarar: ja, min son.

En dag frågar sonen sin far: Pappa, vill du göra Ironman tillsammans med
mig? (4 km simning, 180 km cykling, 42 km löpning)

Och pappan svarar: Ja 


Klicka här för att se filmen


Av Lisa - 11 mars 2009 10:29

(bilden kommer ifrån lekmer.se) 


stora tjejens födelsedag i måndags var riktigt lyckad. dagen började med att jag och mannen smög upp för att göra frukost till snäckan. strax efter vaknar liten och vi tar upp henne, jag kan bara säg så mycket som att hon inte smög ialla fall. nejdå, ett himla levande på henne, hon kröp omkring och lekte och tjoade och tjimmade. vi försökte tysta ner henne, ville ju inte att hon skulle väcka stora men det gick inte så bra. precis när vi är klara med frukostbrickan och paketen är hämtade och vi ska gå in till henne då kommer hon upp tassande. så vi får säga till henne att krypa ner i sängen igen och låtsas sova. och det gör hon, sen går vi in men skönsång och paketer och frukost på sängen. så mysigt.


lite missöden blev det dock, innan gumman ens hinner börja öppna sina paket så råkar liten välta ut brickan men frukosten på, detta innebar att hon och mattan får ett helt glas o´boy på sig, så det är bara till att torka och in med Liten i duschen, men sen kan gumman börja öppna. hon fick bland annat en dockvagn från brio av oss, en grön snygging. som hon såklart genast skulle börja leka med.


sen överraskade vi henne med att pappa var ledig och vi skulle på utflykt. så efter några timmar av påklädning och frukost och lek så var vi iväg, färden gick till karlskrona. blev en tur inom polarn & pyret först för ett köp av vårjacka bland annat, hon fick själv välja och hon skulle ha en rosa, japp så flickig blir man när man blir 3 år. sen skulle pappa ha en jacka med så vi gick inom stadium, väl där fick hon syn på McDonalds och då ville hon äta där, och då gjorde vi ju det såklart, allt för snäckan.


så efter lite mat och bus på McDonalds åkte vi till den riktiga aktiviteten, nämligen barnens lekland. och detta var kanon, åk dit med era barn, om ni inte redan varit där. det var jättekul, både för små och stora ( med stora menar jag mig och mannen) vi lekte och busade i flera timmar. det är inte ofta man kan vara så delaktig i barnens lek som man kunde där, och tjejen älskade det.


efter många timmar där med bus och fika och godis (jo på sin födelsedag får man äta godis) så åkte vi hem. snäckan var helt slut så hon somnade i bilen, något som nästan aldrig händer. men hon var så nöjd och glad och vi hade verkligen en toppendag allihop, bara familjen.

Ovido - Quiz & Flashcards