minaminis

Alla inlägg under januari 2011

Av Lisa - 14 januari 2011 09:45

För exakt ett år sedan hade jag i bloggen ett inlägg om den perfekta väskan. Och det är precis vad jag är ute efter nu med. Hittade den perfekta väskan då, men har som sagt haft den i stort sett varje dag i ett år och känner nu att jag vill ha en ny. Men gärna svart den med. Sedan ska den såklart vara rymlig så att den funkar som väska till jobbet. Jaja, lite kul att behoven inte ändras, man står och stampar på samma ställe som för ett år sedan.

Av Lisa - 14 januari 2011 09:38

  

(vi.sualize

 

Hittade denna bilden, hahaha så sant så sant. Visst e det härligt att vara gravid (inte för att jag är det) men det är så legitimt att kräva lite mer då, och det gillar jag...... Stackars killarna, de har det nog inte lätt med oss alla gånger. Men å andra sidan så är det inte så jävla lätt att föda ut en klump på ett antal kilon heller. Men det är inget jag skulle vilja vara ute heller. Magin när bebisen är ute och ligger på bröstet. Känslan av att man har klarat av något stort. Häftigt. Kom bara att tänka på det när jag såg denna bilden. Ska man verkligen inte få uppleva det igen?

Av Lisa - 14 januari 2011 09:36

     


Idag kör vi soft hemmadag. Mys och kaffe i massor. Barnen leker och jag sitter och knappar på datorn. En bra dag helt enkelt. Blir en runda in till biblioteket sen för att låna lite böcker. Mina boktokiga barn älskar det, likaså deras boktodiga mamma.

 

Ikväll ska jag och mannen vara barnlediga och gå ut och äta och sen gå på bio. Filmen "The tourist" med Johnny Depp och Angelina Jolie ska ses. Ska bli så mysigt, va alldeles för länge sedan. Maten intas på &Vin, helt klart flottaste restautangen i vår lilla stad. Härligt härligt!!

Rea

Av Lisa - 13 januari 2011 21:15

    


Mannen pratar i telefon så jag surfar runt lite medans jag väntar. Såg att det var rea hos Redhe of Sweden på bland annat Odd Molly och Dagmar. Klickade hem två tunikor från OM. Bland annat denna. Hoppas att de passar.

Av Lisa - 13 januari 2011 20:48

Idag har jag tagit min första löprunda ute, med broddar på. Det var jättehärligt, solen sken och det var ca 1 minusgrad, perfekt. Det negativa var dock att mannen tagit med sig både löparklockan och ipoden till jobbet, så det var en aningens tråkigt att springa utan musik. Får se till att skaffa mig en egen ipod. Idag har förresten mannens nya löparklocka kommit, med gps och alla möjliga funktioner. Ska bli kul att testa den.

Ikväll har Stora varit på gympa, årets första. Hon gillar verkligen det. Vi har dock lite meningskiljaktigheter vad gäller klädseln. Hon vill gärna att jag ska köpa en gympadress med volanger på och mjuka ballerinaskor, medans jag vill att hon ska ha riktiga träningskläder och gympaskor. Hittills har jag vunnit och jag ska fösöka se till så att det blir så i fortsättningen med. Kan inte riktigt förstå funktionen med prinsesskläder på gympa. Finns antagligen ingen funktion, det är nog bara så fint i en 4-årings ögon.

Ikväll har äntligen granen åkt ut, en aningens sent i år men den har stått så fin och inte barrat ett dugg. Men ikväll var det ändå dags, skönt. Nu är det bara julgardinerna i köket som ska ut, men jag har inga roliga att sätta upp så jag väntar lite till. Vill gärna köpa några hissgardiner, typ vita eller gråa men hittar inga i rätt storlek.

Nu ska vi krypa upp i soffan och fortsätta kolla på riktigt braiga serien "The pacific".

Av Lisa - 12 januari 2011 15:31

        


Ja tack, en eller 6 stolar som dessa får gärna flytta hem till oss. Fantastiskt fina stolar som hade passat perfekt till vårt vardagsrum. Dessa är från Eames Chairs och kostar alldeles för mycket för mig, men man kan ju få drömma. Hade verkligen velat byta ut våra (fula) svart stolar till vita fräscha istället. Och jag hade inte ens behövt ha ett nytt bord uatn det funkar bra med ekbordet vi har, okej kanske att vi kunde måla det vitt.......

Av Lisa - 12 januari 2011 15:06

Som vanligt när jag ska köpa jeans provade jag ca 25 par utan att riktigt hitta några som var värda sina pengar. Jag är mycket kräsen vad gäller jeans och har nog ingen jeanskropp. Hittade ett par Nudie jeans som var snygga och satt bra, men efter ett tag med dem på insåg jag att jag kommer störa mig på att de veckade sig för mycket i knäna. Och 1300 kr är mycket om man inte är helnöjd. Det slutade med att jag kom ut med ett par crocker jeans, har nog inte haft crocker på 10 år. Men ialla fall, de satt verkligen helt okej och för 400 kr kan jag ta att de inte är perfekta. Får leta vidare efter de perfekta jeansen helt enkelt och nu har jag ju dessa så länge.

 

Men med tanke på vad jag tänkt lägga på jeans och vad jag faktiskt betalade så fanns det ju utrymme för mer shopping. Så det blev lite rea-shopping i form av en jeansklänning, perfekt till våren, men även nu, samt en riktigt snygg kofta, lite militärstuk fast blå, och kort. Svårt att förklara kanske men snygg. Sen hittade jag även DEN kavajen på H&M (finns inte online). En grå kavaj i mjukt material (typ sweatshirt, är ni med mig?) med bruna lappar på armbågarna. Den är så snygg och jag är jätteglad över den, perfekt jobbplagg.

 

Även en ny kalender fick följa med hem, nu när jag har något att fylla den med.....

Något som jag skulle köpt var även ansiktsspray och rouge men det kunde jag inte för Sara på Saras hudvård & Make-up hade stängt pga utbildning.

 

Vilken lyxig dag jag har haft. Shopping i lugn och ro och sen lunch med en vän. Nästan så att man får dåligt samvete för att man har det så bra. Men det tänker jag inte ha utan jag ska njuta så mycket jag bara kan, tids nog blir det vardag och stressigt här med.


Av Lisa - 12 januari 2011 13:00

     


                


Varför inte göra sina egna inbjudningskort med hjälp av snygga tapeter..... Snyggt och personligt. Dessa kommer från Måleributiken där man kan beställa 2 prover gratis, och sedan betalar man 20 kr stycket. Har beställt därifrån tidigare och ramat in som tavla. Snyggt och enkelt.

Ovido - Quiz & Flashcards