minaminis

Alla inlägg under maj 2009

Av Lisa - 27 maj 2009 22:34

Såhär härlig har vår dag varit. Tror att båda tjejerna somnade nöjda och lyckliga.


Mannen slutade tidigare och kom hem med lunch till oss. Sen blev det sång och paketöppning. Stora tyckte det var väldigt roligt att hjälpa till. Liten klagade inte. Sen, mycket lek och bus.


Efter det satte vi tjejerna på en varsin cykelsadel och drog iväg på en rejäl cykeltur. Lite otur med vädret för det blåste och regnade med jämna mellanrum men tjejerna var väl inplastade i regnkläder. Dom satt och tjoade och tjimmade och kollade på kossor och hästar och annat skoj som vi cyklade förbi.


Det var två rejält trötta flickor vi kom hem med. Båda två sov kvart över sju, och det händer inte ofta.


Så, Liten, jag hoppas att du är nöjd med din första födelsedag. Jag lovar att jag ska göra allt för att alla dina och storasysters födelsedagar ska bli lika roliga. Ialla fall så länge jag kan påverka dem.


Jag älskar er to the moon and back!


Godnatt mina skatter!

Av Lisa - 27 maj 2009 22:27

Fotboll på tv, champions league final. Men drabbar det mig, nix pix. Min man är av den snällaste sorten. Han frågade mig om han fick låna tv:n ikväll. Jag pustade och stånkade och sa okej sådär lagom menande. Kan ju inte neka eftersom det är jag som väljer program alla andra 364 dagar. Men vad gör han? Jo han ringer polaren och drar dit istället. Och lämnar soffan och tv:n och grey´s anatomy till mig. Och det tackar jag ödmjukast för. Grey´s ville man inte missa ikväll. Snyft snyft.


Så nu blir det till att boka tysklandsresa i sommar med kompisen och hans tjej. Vin och öl i mängder är inget jag väljer att lägga mina pengar på (jag klagar iofs aldrig när vi har det hemma) men det handlar ju om att ge och ta. Och en liten tripp i goda vänners lag kan ju aldrig vara fel. Right?

Av Lisa - 27 maj 2009 08:18

Grattis till Liten som idag fyller ett år.


Detta året har verkligen gått sjukt fort. Det har samtidigt varit det bästa i mitt liv. Jag har fått vara hemma med mina två tjejer som jag älskar mest i hela världen.


Tack älskade lilla unge för att du valde att komma till just oss. Du förgyller varje stund.

Av Lisa - 26 maj 2009 15:02

Idag har vi haft föräldraträff. Så mysigt, barnen har lekt och vi har pratat, som alltid.


Nu ska jag köra upp med Liten till morfar sen ska jag och Stora in till stan. Köpa present till Liten står på schemat. Imorgon smäller det ju, då blir Liten stor. Sen har jag några grejer till som ska fixas. Lite kläder som ska bytas, affärer som ska kollas in och dukar som ska kollas på. Får se om jag hinner med det.


Mannen ska till Beijer efter jobbet och köpa Lekstuga. Det är dags för det nu. Stora ska byta napparna mot en lekstuga, får se hur det går.

Av Lisa - 25 maj 2009 20:57

I torsdags hade vi besök av mannens syster och hennes kille. Dom var nere från Stockholm och hälsade på. Riktigt trevligt hade vi. Dom kom med presenter till barnen och vin till oss, sen var kvällen räddad. Grillning och mycket prat. Satt på altanen och pratade och drack rom och lyssnade på regnet som smattrade på taket.


Uppskattad och trevligt.


Dessa fina plagg från Zara och Benetton fick barnen.

Av Lisa - 25 maj 2009 17:48

Till Pernilla:


Roligt att höra av en gammal svängstabo :) Jag kollar in ert gamla hus med jämna mellanrum när vi kör till mamma och pappa. Dom bor fortfarande kvar. Så fint fredrik fått det nu. 


Med oss är det som sagt bra. Bor i Mörrum med sambo och två barn. Linda bor också här med sina två pojkar och man. Deras tredje barn beräknas komma i juli. Hon blev jätteglad för hälsningen och hälsar så mycket tillbaka. Mamma och pappa med.


Ja, det är bra märkligt att man inte ens springer på varandra på stan. Fast jag är iofs inte där så ofta längre.


Ha det bäst!

Av Lisa - 25 maj 2009 15:20

denna månaden ska jag satsa på en snygg klänning, en bikini och ett par riktigt snygga svarta gladiatorsandaler.


Kanske blir något av detta?

Av Lisa - 25 maj 2009 10:29

Det gick bra med Liten hos doktorn, han tyckte det lät mycket bättre med astman. Men inte helt bra så vi skulle fortsätta med sprayen en tag till. Sen vet man inte om det är borta för alltid eller om det kommer att komma tillbaka. Skulle det komma tillbaka skulle vi få en tid på barnmottagningen så dom får kolla upp henne, samt att hon får gå på regelbundna kontroller tills det försvinner.


Men som sagt, hon är mycket piggare och gladare och verkar må bättre.


Ovido - Quiz & Flashcards