minaminis

Alla inlägg under maj 2009

Av Lisa - 25 maj 2009 10:27

Änligen har vårt kök fått lite sommar i sig.

Tänk va lite gardiner ochh annat smått och gott kan göra.

Av Lisa - 25 maj 2009 08:13

två små som inte somnade förrän halv tio igår,

en mamma som inte somnade förrän halv ett,

en Liten som slog upp sina ögon klockan sju imorse.

en mycket trött mamma.


en tjej som blev väckt klockan åtta

en mycket trött tjej.

en doktorstid halv nio.


Godmorgon måndag!

Av Lisa - 24 maj 2009 21:49

Så, då var Litens första kalas avklarat. Nu har hon blivit ett-års firad. Hon gillade det big-time. Gick knappt inte att få henne i säng ikväll, halv tio somnade hon. Men såå kul hon har haft, och så lyckat det blev. Och jättemycket fina grejer fick hon.


Kommer bilder på allt imorgon.


Nu ska jag och mannen sätta oss i soffan och bara mysa. Det har vi inte gjort på ett tag, har varit kalas förberedelser i flera dagar. Men så blev det bra med.



Av Lisa - 21 maj 2009 08:31

Liten cyklar för första gången. Tänk att hon snart är ett år.


Fick sova till åtta idag med, inte illa. Utvilade och pigga är vi, fast det är bara är halva familjen som är uppe. Stora sover, vi hade ju mys igår så hon gick inte och la sig förrän vid nio. Mannen kom hem klockan två inatt så han ligger med och sover.


Solen lyser och termometern visar på härligt väder. Härliga tider.


Ska gå och sätta på lite kaffe och duka fram frukost och försöka väcka familjen med det.


Idag blir det hemmafru-varning på mig. Det ska fixas och donas inför kalaset. Och flickorna ska som sagt mysa med pappa. Mamma kommer med på besök och hjälper mig med gardinerna, inte för att jag inte kan, utan för att hon är så freaking snäll.

Av Lisa - 20 maj 2009 23:14

Nu struntar jag i det här och går och lägger mig. Har suttit med en layout på blogg.se nån timme nu, men inte blir det bra inte. Jag som pluggat html-koder och dylikt borde väl kunna slänga ihop något, men icke. Det är som bortblåst ur mitt lilla huvud. 


Mannen har fortfarande inte kommit hem, stackaren. Han förtjänar nog lite sovmorgon imorgon innan han ska ha mys med flickorna. Jag har fullt upp på schemat imorgon. Ska putsa kökfönster och hänga upp gardiner, göra två tårtor (som ska frysas in), olja altanmöbler och sen var det säkert något mer. Och sen ska det faktiskt mysas en del med hela familjen. Ut och gå en runda om vädret tillåter.


Nu kom jag på att jag glömt att ge Liten sin astmamedicin ikväll. Vi ger ju alltid henne den efter hon somnat. Nu vaknar hon säkert när jag gör det, bara för att jag är så trött.


Jaja, godnatt gott folk.

Av Lisa - 20 maj 2009 22:20

Jag blir galen. Är så jäkla trött på denna fula fula layouten som bloggagratis har. Försöker hitta någon annan bloggsida men det är ingen som vill godkänna minaminis. det kommer upp att den adressen redan är upptaget. Men det är den ju inte, bara på bloggagratis.se.


Varför blir det så? Vill ju inte byta namn. Bara domän.

Av Lisa - 20 maj 2009 19:27

Så här glad och pigg som Liten har varit idag har hon inte varit på bra länge. Det måste vara medicinen som börjar verka. Hon är sitt gamla jag igen. Då kan man ju fatta hur dåligt hon mått. Jag som bara trodde hon blivit en väldigt gnällig unge, när hon egentligen inte mådde bra.


Hon är så glad och go att jag inte ens vill gå och lägga henne. Bara mysig och busig.

Av Lisa - 20 maj 2009 18:24

En sån där perfekt dag, helt enkelt. Barnen glada och härliga, jag likaså. Klarat av många nyttogrejer; putsat 3 fönster, hängt upp gardiner på kontoret. Inget av detta stod på listan, men men, fint blev det. Bakat syltkakor, Stora hjälpte till. Liten med, men det gick sådär.


Vi har även hunnit med mycket lek, promenader och gungning. En helt perfekt dag helt enkelt. Sen att vädret har varit underbart har inte gjort saken ett dugg sämre.


Mannen ringde hem innan och berättade två saker, en dålig och en bra. Visste vad det var redan innan. Han var tvungen att jobba över idag men skulle vara ledig på fredag. Det tackade jag för.


Nu är det snart läggdags för Liten och sen ska Stora och jag mysa framför tv:n med popcorn, det har jag lovat henne.

Ovido - Quiz & Flashcards