minaminis

Alla inlägg den 7 januari 2009

Av Lisa - 7 januari 2009 14:56

då har snart denna dagen gått, eller ja kanske  inte hela dagen, men ialla fall den delen då mannen är på jobbet. Han kommer nämligen hem vid fyra och då blir det ju mycket mysigare.


fast jag och tjejerna har haft det riktigt mysigt idag. vi har varit ute och traskat i snön. Sen tog vi fram pulkan och åkte lite runt huset. Det gick väl sådär. Stora tjejen skulle sitta bakom lilla och hålla i henne men det var inte så lätt, så i svängarna åkte dem av. Den stora gillade det men inte lillan. Så efter ett tag fick vi gå in. Nu lagar vi mat...eller jag. Ellie skulle hjälpa mig men gav upp, nu sitter hon i sin säng och lyssnar på den vilda bebisresan. Lillasyster sitter i gåstolen och spanar.......


Ikväll vet jag inte vad vi har för planer. Eller jo, marrimekko tyget har kommit så det blir väl att kika lite på det. Vill ju såklart sätta upp det direkt men jag måste fixa någon slag ram till den, och sen ska det ju målas i hallen först. Och innan det kan målas så måste det slipas och innan det kan slipas så ska det.......ja ni fattar poängen. Det är nog lika bra att mannen får jobba lite med det ikväll då.

Ovido - Quiz & Flashcards