minaminis

Alla inlägg den 20 januari 2009

Av Lisa - 20 januari 2009 10:08

har ni hängt med i kriget mellan katrin zytomierska och blondinbella? jag har precis slängt min in i debatten. läste ett härligt inlägg om det hela på katrins blogg hon har tydligen blivit inbjuden till janne josefssons debatt program på svt för att debattera mot blodinbella angående deras krig i pressen. och hon är bara så härligt lättsam, hon vill mer än gärna att blondinbella ska komma så att de kan fightas i tv. som hon skriver ; Vi kan göra en deal också om du vill det. Jag säger nåt elakt och du börjar lipa. Skitbra för din nya image

hahaha, hon är bara så härlig. det hela handlar tydligen om bantning och ätstörningar. katrin skriver rätt provokativt i sin blogg om bantning och smala männískor, enligt henne vill alla vara smala och dom som säger annat är hycklare. blondinbella däremot har tydligen lidit av ätstörningar och går mot hårt angrepp mot dessa uttalande och tycker att det är fruktansvärt att dem skriver om bantningstips och dylikt i sin blogg (tydligen är linda rosing inblandad med på ett hörn..såklart)

men visst, tycka vad man vill om dem och vad de skriver om bantning, jag är inte på något sätt för detta och jag köper inte allt som katrin skriver men jag tycler bara att själva kriget dessa två människor emellan är riktigt underhållande. jag älskar katrin och hennes bekymmerslösa sätt, hon är en underbar människor som inte tar sig själv på förstort allvar, som kan bjuda på sig och som vågar uppröra. som inte måste vara en medelsvenssons. blondinbella däremot är redan en riktig "borgarkärring" trots sin unga ålder, hon lever sitt liv som om hon vore mycket äldre. visst hon är framgångrik och riktigt duktig på det hon gör, annars hade hon ju inte tjänat alla sin miljoner. men hur rolig är hon som 18-åring? hon har ju blivit gammal i förtid.


nej, jag säger bara; hellre omogen vid 30 än övermogen vid 18!


detta var mitt inlägg i debatten! men om dem båda kommer till jannes debattprogram kommer jag sitta klistrad framför rutan. 

Av Lisa - 20 januari 2009 08:51

blev inga chinos till mig, nätbutiken hade ringt min mobil igår och lämnat meddelande om att dem var slut i den storleken som jag skulle ha, buhu. sånt är så tråkigt, men det var ju bra service att ringa upp sin kund. dem hade byxorna i en storlek större, dvs 27, men jag tror att dem blir för stora, kanske testar det.


annars kanske det är någon här som har något tips på var man kan hitta snygga chinos? helst i mitt närområde, eller på nätet.


jag gillar det här med nätshoppnig. har fastnat i det sen nummer två kom, och man helt plötsligt blev rätt rörelsehindrad. med ettan funkade det fortfarande fint att åka och shoppa men nu med två....nej inget man ger sig iväg på själv ialla fall. och även om det skulle vara så att både jag och mannen beger oss iväg med barnen så blir det sällan något shoppat till oss vuxna. slutar alltid med att man kommer hem med ännu fler kläder till girlsen. så nätshopping, I like, man kan ju få tag på allt, behöver inte vara så begränsad till modet som finns i denna lilla staden. visst lite av charmen med att shoppa går ju förlorad. jag älskar att åka iväg och shoppa, prova kläder, gå och fika och komma hem med en massa kassar som innehåller finfina grejer. och det är ju betydligt enklare att få hem rätt storlek. men, om man ser till min verklighet med mina barn och min tid så är nätshopping ett bra alternativ.


idag är det bara regn och rusk, usch så tråkigt. man blir blöt bara man sticker ut sin näsa. blir till att mysa omkring inne tills storan ska hem från dagis. i eftermiddag ska vi ha playdate med en kompis till mig och en kompis till dottern, trevligt.


måste åka upp till ikea snart, mina värmeljus är slut, och sen behöver jag lite annat smått och gott som finns att finna på ikea. jag och syster har bestämt att vi ska dit, men när? svårt att få till ett datum nu, vår familj har nämligen fullt upp med att gå på kalas denna tiden på året, är ett var och varannan helg.


näpp, nu måste jag gå och spana in lillan, hon far omkring i sin gåstol och nu låter det som om hon håller på att riva högtalaren, och det är ju inte bra.

Ovido - Quiz & Flashcards