minaminis

Alla inlägg den 15 januari 2009

Av Lisa - 15 januari 2009 14:41

äääntligen har mina favoriter blivit heta igen......riktigt slitna jeans pratar jag om. och jag älskar det, det är SÅ jag. har ett par riktigt snygga från hm som jag köpte för några år sen men kände att jag behövde uppdatera garderoben med ett par till så jag slog till på ett par från gina tricot. riktigt jäkla jättesnygga. fick beställa dem från deras webbshop eftersom vi inte har gina i min lilla stad och jag hade heller ingen möjlighet att åka iväg till närmsta. så jag klickade hem ett par i förmiddags, (alldeles för lätt by the way) dem skulle komma om 2-3 dagar. så i början på nästa vecka är jag nog snygg i dem :)


just nu har jag hantverkare här hemma, rörmokare som tar bort elementet i hallen, där vi ska ha golvvärme. så äntligen kan mannen jobba vidare där. han har fått vila några dagar pga av det. men inte ikväll dock, då är det träning för mig som gäller, bodypump, hoppas jag får lika härlig träningsvärk denna gången.


Av Lisa - 15 januari 2009 09:27

idag fick jag en lugn morgon av mannen. det är nämligen så att min bil är på service och mina alternativ var då att antingen gå med båda barnen till dagis eller helt enkelt stanna hemma, men efter en liten pratstund med dagisdottern kom vi fram till att; dagis it is, så jag bestämde mig för att gå. detta hade inneburit en riktigt tidig uppstigning för att få oss klara och även ge lillan gröt och sen traska upp till dagis vilket tar ungefär tjugo minuter om man har en tvillingvagn att putta på. men som sagt, allt för barnen. men sen visade mannen lite medlidande och tyckte synd om oss så han tog sovmorgon och lämnade gumman på dagis, och det var så skönt att slippa stressa iväg. så jag har traskat runt i pyjamasen tills alldeles nyss. tyvärr förstod inte lillan det fina i kråksången utan hon vaknade tidigt, klockan sju...hon som jag alltid brukar få väcka klockan åtta för att vi ska hinna till dagis, men men skönt var det ialla fall.


nu är äntligen min tv-bänk klar och på plats, resultatet blev bättre än väntat. har ju letat efter en ny tv-bänk ett tag, en vit högblank, dem jag har hittat som har passat mig i pris har varit för små. mannen har ju en del elektronik prylar som måste få plats. sen hittade jag en snygg på bromölla möbler för 2500 kr, helt okej pris tycker jag, men sen kom jag på att vi kunde ju göra om den vi hade. så vi kapade av den lite, på alla håll och kanter och sen målade jag den högblank vit. och den blev helt okej för 300 spänn. så nu har jag lite pengar att lägga på annat :)


nu måste jag bara få mannen att göra sig av med sina stora högtalare och köpa nya mindre så att centern som står på bänken kommer bort, den förstör helhelts intrycket.


har även beställt en matta till hallen nu, blev en pappelina, svart och vit. kommer bli snyggt tror jag. sen ska det inhandlas en stringhylla till vardagsrummet (letar på tradera) och en lampa till trapphuset i hallen. och det där med lampa är inte helt lätt, dem man hittar kostar ju miljoner....eller 7000 kr, och det är miljoner för mig.


nu ska vi snart iväg till bvc och väga dockan och sen blir det en promenad upp till dagis för att hämta storan.

Ovido - Quiz & Flashcards