minaminis

Alla inlägg den 8 januari 2009

Av Lisa - 8 januari 2009 20:21

jajamensan, då har man varit och tränat sitt första pass på det nya året. Det blev bodypump och det var grymt och roligt och asjobbigt. Kommer ha sån träningsvärk imorn så det finns inte. Har redan ont i benen och är helt skakig. Men det är så det ska vara.


Nu är det mannens tur, han är iväg på sin innebandy. Han hann lägga stora tjejen innan han stack, så lillan var kvar till mig. Just nu ligger hon i sin säng och snuttar på napp och snuttefilt. Brukar ligga så ett tag innan hon somnar. Man får gå in några gånger och stoppa tillbaka nappen bara.


Nu ska jag gå och äta något gott...hm...om det finns något sådant i kylen vill säga, sen väntar soffan.

Av Lisa - 8 januari 2009 09:19

denna dagen började INTE bra, usch. E skulle till dagis, längtat som fasiken till det nu hela jullovet. Vi var tvungna att ha den gamla skruttbilen för mannen skulle köra några långa hyllplan i den större, nyare bilen. Och inte klagade jag över det, nejdå, det var ju jag som hade insisterat på att han skulle ta med de där hyllplanen till jobbet och kapa av dem. Så jag gick ut imorse, glad i hågen, och skulle starta upp bilen för att den skulle hinna bli varm tills jag skulle sätta mina småttingar i den. Samtidigt passade jag på att ta ut tjejens väska som skulle med till dagis. Så jag öppnar dörren till baksätet för att slänga i väskan, men vad händer.......den öppnas inte.


Okej tänker jag, den har väl bara frusit fast, så jag rycker och sliter och den öppnas...lite....men inte helt för det är någon konstig spärr som tar emot. Och likadant är det på den andra bakdörren. Så det är alltså bara förardörren och passagerardörren som går att öppna. Hur ska jag då få in lilltjejen????


Ringer till mannen för att få råd. Inte hjälper det heller, han tror att allt hamdlar om att den har frusit fast och att jag ska ta i......JAG HAR FÖR FAN TAGIT I....säger jag och lägger på. Sätter mig bredvid tjejen i soffan och frågar lite försiktigt om det är okej att stanna hemma från dagis idag, eller om hon hemskt gärna vill dit. Ungen börjar stortjuta och säger att HON VILL VISST TILL DAGIS... okej.... jag får helt enkelt gå ut igen och försöka få upp dörren. Så jag testar att låsa och låsa upp ett antal gånger och tillslut kan jag öppna dörren inifrån. Så jag går in och väcker lillan, tar på henne och sätter henne i bilstolen och ropar på stora tjejen. Nej då ska inte hon komma. Hon ska kolla på tv lite till........ hmmm nu e mitt tålamod sådär kan jag säg. Men efter ett tag kommer hon och jag kan ta på henne och vi kan åka till dagis i vår skruttbil. Härliga tider säger jag bara :)


Nu är det lugnt och skönt här ialla fall. Har satt på en kopp kaffe och sitter framför datorn och kollar runt lite. Lillan kör omkring i sin gåstol och försöker riva ner så många saker som möjligt. Hon är en vild liten skit.....


I eftermiddag ska vi in till grannen för en liten fika, alltid lika mysigt.

Ovido - Quiz & Flashcards