minaminis

Alla inlägg den 9 januari 2009

Av Lisa - 9 januari 2009 22:16

så, nu har jag varit i målartagen. efter att jag lagt skruttis så slängde jag mig i soffan för att kolla på let´s dance, men jag blev rätt snabbt trött så jag bestämde mig för att gå ner och måla lite istället. Så nu har jag gjort det, undersidan ialla fall. Kan nog bli najsigt när det blir klart.


saknar snäckan SÅ mycket. vet att hon har det kanon hos moster och kusinerna men jag vill ju kramas och gosa med henne. hon är verkligen världens bästa unge, vet att alla mammor säger så om sina barn, men min unge är verkligen bäst :) När man säger att man älskar henne svarar hon alltid med att säga; jag älskar dig så kärlek! smälter man då eller? vet inte vad hon har fått det ifrån, men det är vår grej ialla fall.

och något mer hon börjat säg är: mamma, jag är glad för dig. så liten men redan så klok. fattar som sagt inte vad hon får allt ifrån.


min älskade lilla unge, jag älskar dig så kärlek!!!


visar bild på liten ellie, så länge sen men ändå igår....

Av Lisa - 9 januari 2009 12:44

så, nu har man varit duktig och dammsugit hela huset...trots en jävla träningsvärk, rent ut sagt. Den är grym. Trodde musklerna i benen skulle gå av när jag böjde mig ner för att dammsuga under sängen. Men det är härligt.


Blev inget dagis för oss idag..klockan ringde inte så vi vaknade inte förrän halv 9, dagis börjar kvart över åtta. Så vi kände inte för att stressa iväg. Åt frukost framför tv:n istället, dottern tyckte det var jättelyxigt. Själv gick jag omkring i min pyjamas till klockan elva, härligt.


Men nu är det rent och städat i huset, håller tom på att tvätta samtidigt, inte dåligt. Så jag tänkte faktiskt att jag skulle plocka ner granen också, den barrar bara nu.


Ikväll ska stora tjejen sova över hos sina kusiner och mannen ska spela match, så jag och minstingen ska vara hemma själva. Lite lyxigt faktiskt.

Ska även iväg sen och köpa målarfärg, högblank vit färg som jag ska ha till min tv-bänk, tror att det kan bli fint. Kanske smyger ner i garaget ikväll när lillan har somnat och börjar måla.


Måste ju visa er min fina gran innan den plockas ner, körde vitt och silver i år. Blev faktiskt bra, och då tröttnade man inte på den så fort julen varit utan den funkade faktiskt över nyår också.

Ovido - Quiz & Flashcards