minaminis

Alla inlägg den 18 januari 2009

Av Lisa - 18 januari 2009 16:24

jaha, då har denna helgen redan gått. det går så sjukt fort. inte har vi gjort något speciellt heller. gårdagen tillbringade jag och flickorna hos mina föräldrar. mannen skulle jobba med entrén så vi tyckte det var bäst att hålla oss ur vägen. så mamma och pappa tog oss under sina vingar. det var härligt att va där, vi tog det jättelugnt, fikade, pratade, åt och lekte. jättemysigt och skönt.


idag är mannen i kalmar och spelar match så vi har fått fördriva tiden själva. syrran och kusinerna kom en runda innan, barnen lekte och vi kunde sitta och prata, sen har vi bara myst omkring. man fryser ända in i märgen bara man tittar ut, så värmeljusen brinner lite överallt och jag går omkring i långkofta, tights och benvärmare, myskläder.


jag tänkte jag skulle röja lite i gardeoben, rensa ut gammalt skräp så man får plats med det nya härliga. sälja lite på tradera kanske, om man hittar lite godbitar. men nu kan jag inte göra det för lillskrutten sover därinne, helt utmattad efter kusinernas besök.


veckan som följer blir nog rolig, många saker inplanerade, fika med lite nya och lite "gamla" människor, föräldragrupp med lillan, träning och annat smått och gott. lite målning av entrén står nog på schemat för min del, kul att äntligen jag kan börja bidra. är ju inte så grym på att lägga golvvärme, tyvärr. hoppas att min snygga matta från pappelina kommer snart.


har fått hem tapetprov från måleributiken på världens snyggaste tapet som vi vill ha i entrén, men eftersom vi bestämt oss för att vänta med att tapetsera där så får det bli en tavla av den så länge, återkommer med bild på det när jag är klar. sen måste jag fixa ramen till mitt marimekko tyg, och måla det vitt.


jaja, en sak i taget. nu ska jag gå och kramas med min tjej.

Ovido - Quiz & Flashcards