minaminis

Alla inlägg den 13 januari 2009

Av Lisa - 13 januari 2009 13:31

har gjort ett riktigt fynd idag, åkte till lampaffären för att inhandlat någon snygg och billig lampa. men vad kommer jag hem med, jo två snygga och billiga lampor. helt annorlunda mot vad jag tänkt mig.


hittade en snygg taklampa till köket. har länge letat efter en bumling, sååå snygg lampa från ateljé lyktan från 60-70-talet, finns även nyproducerade men då kostar dem runt 3500 kr. så jag har jagat efter en begagnad på blocket och tradera, där kan man hitta en för 1000-1500 kr men jag har inte hittat någon som fallit mig i smaken. helst vill jag ha en som bilden ovan i aluminium men om jag får tag på en bra begagnad tänkte jag spraymåla den i vitt eller svart. men ialla fall, så sprang jag på en "kopia" idag i lampaffären som de reade ut för 150 kr, den hade kostat 800 kr. den är ju såklart inte hälften så snygg som en bumling, men så länge kan den duga. den var också i aluminium.


Den andra lampan jag hittade kostade med bara 150 kr, också den i aluminium, helt okej, sålänge. har kommit fram till att snygga lampor är svårt att hitta, om man inte är beredd att ge en förmögenhet, tyvärr.

Av Lisa - 13 januari 2009 09:46

vad ska man göra en dag som denna när himlen nästan trillar ner av alla regntunga moln och mörkret vägrar flytta på sig? Vad gör man när man dessutom är så trött att ögonlocken hänger halvvägs nere hela tiden, när man inte kan pigga upp sig med kaffe för att man då inte kan sova följande natt...trots att klockan bara är förmiddag. vad gör man då?


jo det vet jag, man shoppar...eller det är ialla fall det som man är sugen på. shoppa lite nya kläder och väskor, scarfsar och andra accessoarer, shoppa lite vårkänslor helt enkelt. men hur lätt är det när plånboken ekar tom sedan många dagar, och det är lång väg kvar tills den fylls på igen? usch, då är det inte skoj. Kan heller inte låta bli att kika in på alla fina modebloggar och låta mig inspireras......men vad gör man?


man får väl trösta sig med annat, i mitt fall kommer det nog bli en lampa eller två. hittade några i ett reklamblad som var snygga trots det billiga priset. den är väl det jag får göra.


gjorde ialla fall en rolig upptäckt i garderoben innan, hittade en snygg kjol som jag glömt. en typiskt mammakjol, alltså en kjol som både är snygg och skön. så den får det bli idag.

Ovido - Quiz & Flashcards