minaminis

Alla inlägg under januari 2009

Av Lisa - 6 januari 2009 17:24

hemma från bion, stortjejen tyckte den var jättebra, så nu sitter hon och målar i sin mamma mu bok. jag tyckte med att det var trevligt, slappa och äta lite popcorn kan ju aldrig vara fel.


Ucsh, imorgon börjar mannen jobba igen. Tråkigt, nu är det slut med röda dagar. Man vänjer sig så snabbt vid att ha honom hemma. Det är supermysigt att vara hemma hela familjen, älskar det. Men nu börjar vardagen igen. Tur att man har lite vänner som också går hemma. På torsdag är det fika med Rebecca och Melvin, grannarna, och det är alltid lika mysigt.


Imorgon vet jag inte vad som händer. Dagis är stängt så det blir antagligen en riktigt slappardag hemma. Kanske ut och gå en sväng om det är härligt väder.


Har börjat beställa lite grejer till entrén med. Hängare till kläderna, en wavehängare (som nedan fast vit) och ett tyg från Marrimekko "Moments" det kommer nog bli jättesnyggt. Men mycket kvar tills dess, måste måla väggarna och sidorna till trappen innan vi kan börja sätta upp grejer. Men men lite i taget så blir det nog klart.

Nu vill jag bara beställa en matta till hallen med, en snygg från pappelina, men den kostar 1850 kr så jag får nog vänta tills lönen kommer.


Nu ska jag gå och ge lillan lite gröt, mannen stack precis iväg på träning. Något som jag själv måste ta tag i igen. Va så duktig i höstas, men sen åkte vi på semester och då föll allt. Ska kolla vad det är för pass imorgon.

Av Lisa - 6 januari 2009 12:46

idag e jag trött...vi hade gäster igår och det blev sent, men det var såå skoj. Paret som var här har en dotter som är född samma år som vår stora,(alltså 2006) och dem leker jättebra ihop. Så vi kunde bara sitta och prata hela kvällen. Lillan var på solskens humör med så det var kanon, hon satt i soffan och lekte och pratade, sen somnade båda våra tjejer. Vi hade som sagt jättetrevligt.


Idag står det bio på schemat. Lilla biografen som finns i mörrum visar Mamma Mu, så det får det bli. Ellie ville hellre se den än madagaskar 2. Henne ord gäller.


Mannen håller på med trappen nu och ellie är därnere och hjälper till. Hon har hittar ett gömställe under trappan i källaren, så där håller hon till. Det är fördelen med gamla hus, man kan hittar skrymslen och vrår lite överallt.


Jag passar på att sitta lite framför datorn när lillan sover. Skulle egentligen söka jobb men fastnade här, och framför lite andra bloggar.

Usch, vill egentligen inte börja jobba redan men när det väl dyker upp ett jobb som passar så får man ta chansen. Lär ju vara en miljon sökande till det så får man det mot all förmodan så var det väl meningen. Mannen blir ju glad ialla fall, han vill så gärna va hemma med flickorna.


Nej, nu ska jag ta och titta på det där jobbet.

Av Lisa - 4 januari 2009 14:36

idag har vi jobbare här :) mannens pappa är här och hjälper oss att snickra i enrén. E tydligen en himla massa saker som måste göras innan golvvärmen kan läggas, och klinkersen. Jag vill ju bara att allt ska bli klart så att vi kan börja på övervåningen, det e så typiskt mig. Jag ser bara nästa projekt hela tiden.


själv har jag städat ut julen, allt utom den fina granen och adventsstjärnorna. Har redan tröttnat. Nu ska jag lata mat åt mina arbetare.....

Av Lisa - 3 januari 2009 19:48

efter en mycket lyckad dag i karlskrona med familjen där bland annat klinkers och pop-kläder till tjejerna inhandlades har vi myst som bara den här hemma.


Just nu dansar vi oss svettiga till pink och guns´n roses, tjejerna tjuter av skratt. Storskruttens favoritlåt just nu är rockstar med pink. Hon sjunger med i refrängen, med sina påhittade ord såklart.


Den bakade potatisen väntar i ugnen och vinet ligger på kylning.


Underbara lördag, underbara familj.

Ovido - Quiz & Flashcards